Avui toca resum de la setmana del 8 d'abril.
Aquesta setmana passada ha estat un poquet caòtica, ja que la meva tutora ha faltat dos dies per motius personals i jo m'he hagut d'encarregar de dur les classes, encara que sempre amb una mestra supervisant, ja que no ens poden deixar totes soles.
Com cada trimestre, començam projecte nou, això vol dir que després de fer una posada en comú amb els elements que vàrem veure relacionats amb el projecte (cos humà i alimentació), vàrem triar la pregunta que definirà el projecte: ens alimentam bé? Arran d'aquesta pregunta vàrem començar a elaborar el projecte; vàrem treballar els conceptes previs amb un dibuix del cos humà en el qual els alumnes ens havien de dibuixar com pensaven que estava format el cos humà per dins i quin era el recorregut que feia el menjar des de la boca.
Tot això ho vàrem en els dies que tocava projecte de la setmana de l'1 d'abril i del 8, però a mitjana setmana de la setmana passada la tutora del grup no va poder venir, per tant, vaig haver de preparar les classes.
Primer, vàrem acabar de posar els noms dels equips nous, ja que encara eren provisionals per veure si funcionaven. Després de triar els noms del equips, cada alumne es va assignar un càrrec de l'equip que haurà de complir fins el que queda de curs. Després es varen fer la foto grupal i ara ja estan llestos per desenvolupar tot el projecte com a equip.
Després d'acabar tot això que ens quedava pendent de projecte, vàrem dur a terme el "Club de lectura". El club de lectura és una dinàmica que es fa totes les setmanes. Els alumnes han de llegir un conte (sol ser clàssic o tradicional) d'uns llibres que tenen a classe. D'aquest conte han de treure un resum i han de fer preguntes fàcils, difícils, de deduir, de connexió amb ells mateixos i amb la societat, d'inferència... Tot això ho posen en comú amb tota la classe, ja que ens desdoblam amb una altra mestra i feim un "cercle" a la classe per comentar tot el que volem dir sobre el conte. És una activitat molt important ja que així treballen la comprensió lectora, les preguntes les fan ells mateixos i no fa falta que les contestin, aprenen a fer resums i treballen la competència lectora. A més, és una activitat que els agrada molt ja que els anima a llegir i ho posen tot en comú amb els seus companys.
Quan vàrem fer tot això que teníem preparat, vàrem donar temps als alumnes per acabar unes quantes coses com, per exemple, la recepta, és la tipologia textual que han treballat enguany a segon de primària i volien fer un recull per donar-li als pares, i encara hi havia alumnes que no havien acabat, per tant vàrem donar temps per acabar això i algunes feinetes pendents que teníem del segon trimestre.
Reflexió:
Aquest és un petit resum de les meves darreres setmanes, que han estat molt intenses, però personalment, les he sabut dur bé ja que els alumnes no ho posen difícil i la meva tutora m'ha explicat les coses que estaven programades. També és veritat que l'horari és molt flexible, i que els alumnes no tenen assignatures fixes programades (llevat d'Educació Física, Anglès i Música), per tant, si no han acabat qualsevol activitat de projecte o de qualque taller, poden fer-lo en una hora de la setmana que no sigui la seva, això dona molt llibertat ja que els alumnes no s'atabalen i hi ha dies que fan moltes coses durant dues hores, o que només fan una, però que no estan sota pressió en relació a l'horari i les assignatures.
No hay comentarios:
Publicar un comentario